تولید محتوا چیست؟تاثیر تولید محتوای بهینه بر سئو سایت


تولید محتوا چیست ؟

امروزه با گسترش روز افزون وب سایت ها و شبکه های اجتماعی جدید ، نیاز کاربران استفاده کننده ازین رسانه ها برای دریافت اطلاع جدید بیشتر میشود . وب سایت ها و پلتفرم های مختلف با توجه به نوع کارکرد و فعالیت خود نیازمند اطلاعات و داده های مناسب برای ارائه به کاربران خود میباشد . به اطلاعات منتشر شده در این وب سایت ها و رسانه ها ، محتوا و به فرایند تولید ، تدوین و انتشار این اطلاعات ، “تولید محتوا” گفته میشود .

انواع روش های تولید محتوا در سطح وب

محتوای منتشر شده در یک وب سایت یا شبکه اجتماعی میتواند به صورت های زیر باشد :

محتوای متنی : که میتواند به صورت یک توضیح کوتاه یا به اصطلاح کپشن ، و یا یک محتوای کامل با بیش از 300کلمه که بیشتر به صورت مقاله منتشر میشود باشد .

محتوای صوتی : که بیشتر به صورت فایل های فشرده شده mp3 منتشر میشوند و در اصطلاح به آن پادکست میگویند .

محتوای تصویری : شامل عکس ها و تصاویر که در فضای وب متدوال ترین فایل های تصویری منتشر شده میتواند فایل های PNG و یا نسخه فشرده شده JPEG باشد .

محتوای ویدیوئی : که میتواند شامل ویدئو های ساخته شده آموزشی ، کمدی و یا فیلم ها و برنامه های زنده باشد که به صورت فایل ویدئویی ذخیره شده و منتشر میشوند ، و یا به صورت زنده استریم (stream) باشند .

چرا تولید محتوای بهینه اهمیت دارد ؟

هدف از تولید محتوا ارائه اطلاعات و محتوای مفیدی است که طیف گسترده ای از کاربران که میتواند کاربران وب سایت ها و پلتفرم های دیگر را هم شامل شود . یک محتوای خوب محتوایی است که کاربران آن را پس از مشاهده به دیگران نیز پیشنهاد دهند . با توجه به نوع پلتفرم یا وب سایتی که قرار است در آن محتوایی تولید و منتشر شود ، نیازمند رعایت کردن اصولی در تولید محتوای بهینه خواهیم بود .

اولین اصل در تولید محتوای بهینه ، محتوایی است که توسط ذهنیت فرد تولید و ویرایش شود و تا حد امکان تکراری و کوپی نباشد و اطلاعات جدیدی را به کاربران ارائه کند . موضوع مهم بعدی در ساخت و تولید محتوا بهینه ، توجه کردن به وب سایت یا پلتفرمی است که قصد انتشار محتوا در آن را داریم . به عنوان مثال تولید و انتشار محتوا در اینستاگرام دارای اصول خاصی است که فقط در این پلتفرم میتواند کارایی داشته باشد ، یعنی تولید یک ویدیو یا عکس مناسب با قوانین اینستاگرام و قرار دادن کپشن و هشتگ های مرتبط با آن ، که در صورت رعایت نکردن قوانین خاص اینستاگرام ، محتوای تولید شده ارسالی شما دارای بازخورد خوبی نخواهد شد و امکان حذف آن نیز وجود دارد .

تولید محتوای سئو شده برای وب سایت

همانطور که در بالا توضیح داده شد ، تولید و بهینه کردن محتوا با توجه به پلتفرم یا وب سایتی است که قصد انتشار در آن را داریم ، یعنی در مورد تولید محتوا خاص اینستاگرام باید محتوای تولید شده با توجه به اینکه کاربران این شبکه اکثرا از طریق گوشی های هوشمند و موبایل وارد آن میشوند نه تنها باید بهینه شده با اصول و قوانین این شبکه باشد بلکه مناسب خواندن و نمایش در گوشی های موبایل نیز باشد .

تولید محتوا در وب سایت ها با توجه به موضوع هر وب سایت میتواند از نظر نوع بهینه سازی متفاوت باشد . به عنوان مثال تولید محتوا برای یک وب سایت خبری میتواند شامل یک عکس مناسب برای ارائه در تصویر شاخص مطلب خبری و ارائه توضیحات در مورد خبر و همچنین قرار دادن چند برچسب مرتبط با نوع محتوای خبری باشد . تولید محتوا بر اساس نوع وب سایت و همچنین عنوان(تایتل) محتوا میتواند نیازمند بهینه سازی های خاص خود باشد ، گاه برای تولید محتوا بهینه مثلا در وب سایت های آموزشی و مقالات که تعریف خاصی از یک موضوع یا عبارت را به کاربر میدهند ، تولید محتوای بهینه میتواند شامل مقاله توضیحی بیش از 300کلمه ، عکس ، ویدیو و همچنین صوت نیز باشد .

محتوای سئو شده چیست؟تاثیر محتوا سئو شده بر سئو سایت

هرچقدر محتوای تولید شده برای یک وب سایت در یک چهارچوب خاص نسبت به محتوا هایی که توسط دیگر افراد و وب سایت های رقیب تولید میشوند بهینه تر باشد و مخاطب با آن ارتباط بیشتری بر قرار کند به این محتوا ، محتوای سئو شده میگویند که قابلیت جذب مخاطب بیشتری را نیز دارد . محتوای سئو شده باعث افزایش بازدید گوگل شده و میتواند رنکینگ و سئو سایت را به صورت کلی افزایش دهد که این موضوع برای وب مستران بسیار اهمیت دارد که با داشتن محتوای مفید و با کیفیت به سئو سایت بالاتری دست پیدا کنند و ورودی گوگل خود را افزایش دهند .

تعرفه تولید محتوا چگونه محاسبه میشود؟

روش های تولید محتوا که در بالا توضیح داده شد با توجه میزان زمان لازم برای ساخت و ویرایش هر محتوا دارای هزینه های نسبتا متفاوتی است . به عنوان مثال محتوای ویدیویی که نیازمند ساخت کلیپ و ویرایش آن است ممکن است گاهی چندین روز و حتی ماه زمان ببرد ، یا ساخت و طراحی لوگو و عکس نیز از محتوا هایی است که نیازمند تخصص و صرف زمان بسیار میباشد . بنابراین ساخت و تولید محتوا در بعضی موارد دارای هزینه های بسیار زیادی است . اما به صورت عمومی ساخت و تولید محتوا در وب سایت ها و پلتفرم هایی که حدود 5دقیقه تا یک ساعت زمان نیاز دارد دارای قیمتی در بازه بین هزار تومان تا پنجاه هزار تومان (البته با پول الان!) میباشد .

استخدام و کسب درآمد از تولید محتوا چیست ؟

محتوای جدید و مناسب باعث همه گیر شدن یک وب سایت یا کانال و شبکه اجتماعی میشود . هرچقدر کاربران یک وب سایت بیشتر شود امکان تبلیغات و درآمد در آن وب سایت بیشتر میشود ، بنابراین اکثر وب سایت ها ، کانال ها و شبکه ها اقدام به استخدام تولید کننده محتوا میکنند . برای کسب درآمد از تولید محتوا با توجه به میزان علم و دانش شما میتوانید در موتور جستجو گوگل و همینطور دیوار عبارت “استخدام تولید محتوا” را جستجو کرده و یا از وب سایت هایی که دارای بخش استخدام تولید محتوا هستند تماس گرفته و رزومه خود را ارسال کنید .

سرویس خرید بک لینک نوشته تولید محتوا چیست؟تاثیر تولید محتوای بهینه بر سئو سایت اولین بار در آموزش سئو. پدیدار شد.

بدون شرح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *