پاپ آپ چیست؟ | تاثیر تبلیغات پاپ اپ بر سئو سایت


تبلیغات بالاپر یا پاپ آپ چیست؟ (تبلیغات Pop-up یا Pop-ups)

احتمالا شما هم تابحال با وب سایت هایی مواجه شده اید که پس از ورود به این سایت ها به صورت اتوماتیک یا هنگام کلیک کردن بر روی هر بخشی از صفحه سایت صفحه جدیدی در مرورگر باز شده و کاربر به صفحه جدید هدایت میشود . به این نوع تبلیغ در اصطلاح تبلیغات پاپ آپ میگویند که اغلب توسط یک کد در قالب جاوا اسکریپت اجرا میشود .

از “تبلیغات پاپ آپ” بیشتر به منظور فروش محصول و نمایش سایت فروش در وب سایت های مرتبط استفاده میشود . اکثر مرورگرها به ویژه جدیدترین نسخه های گوگل کروم و موزیلا فایرفاکس با تبلیغات پاپ آپ به دلیل تجربه ناخوشایند کاربران از محیط وب مخالف هستند و در اکثر مرورگرها شکل سنتی و قدیمی استفاده از این کد غیر فعال است ، مگر اینکه توسط کاربران در تنظیمات مرورگر استفاده ازین کد را فعال کرده باشند .

مزایا و معایب استفاده از کد تبلیغات پاپ آپ

همانطور که قبل تر توضیح داده شد یکی مزیت های استفاده از پاپ آپ به منظور فروش محصول میباشد ، یعنی در صورتی که شما دارای وب سایت پربازدیدی میباشید و قصد فروش محصولاتی را در این وب سایت دارید میتوانید علاوه بر استفاده از تبلیغات بنری از تبلیغات پاپ آپ مستقیم نیز استفاده کنید تا کاربر بیشتر با صفحه فروش و محصول مواجه شود .

یکی دیگر از مزیت های استفاده از پاپ آپ به منظور افزایش بازدید سایت و یا کاهش رتبه الکسا میباشد . به عبارتی استفاده از تبلیغات “پاپ آپ” برای یک سایت نوپا باعث افزایش بازدید و ترافیک آن سایت شده و رتبه الکسا آن سایت نیز کاهش می یابد که به این روش در واقع افزایش بازدید سایت به صورت تقلبی و یا کاهش رتبه الکسا به صورت فیک میگویند .

اما تبلیغات پاپ آپ معایب خاص خود را نیز دارد که یکی از مهم ترین معایب استفاده از پاپ آپ ، تجربه ناخوشایند کاربران از سایت است که باعث خروج سریع کاربر از سایت شده و میتواند بر رتبه الکسا سایت تبلیغ کننده نیز تاثیر گذاشته و باعث افت رتبه الکسا آن سایت شود . مرورگرها و گوگل استفاده از کد پاپ آپ را خلاف قوانین کیفیت خود میدانند و درصورت مشاهده از باز شدن و اجرا شدن این نوع کدها جلوگیری میکنند . ازین رو در آپدیت های جدید مرورگرها کدهای پاپ آپ بسیاری شناسایی و از اجرای آن ها جلوگیری میشود که فروشندگان و سایت هایی که مجبور هستند ازین نوع تبلیغات حتما استفاده کنند باید از کدهای پاپ آپ جدید استفاده نمایند .

تاثیر کد پاپ آپ در سئو سایت

امروزه استفاده از کد پاپ آپ در سطح وب امری متداول و رایج است که با وجود سخت گیری های مرورگرها در اجرا نکردن کدهای تبلیغاتی به منظور تجربه بهتر کاربران از فضای وب باز هم اغلب سایت ها ازین نوع کدها به دلیل تاثیر بسزایی که در فروش محصولات و همینطور تبلیغات دارد مجبور به استفاده از آن هستند .

استفاده از کد تبلیغات پاپ آپ در یک سایت پربازدید باعث منتقل شدن کاربران آن سایت به آدرسی که در کد پاپ آپ قرار دارد میگردد . این موضوع باعث کاهش زمان حضور کاربر در سایت شده و این امر باعث افت رتبه الکسا وب سایت تبلیغ کننده میشود . استفاده هم زمان از چند کد تبلیغاتی پاپ آپ این موضوع را بدتر نیز میکند و میتواند در طولانی مدت به سئو سایت ضربه شدیدی نیز وارد کند . درصورتی که مجبور به استفاده از کد پاپ آپ در یک سایت هستید حتما از کد پاپ آپ بهینه و بروز استفاده کرده که توسط مرورگرها شناسایی نشود و درصورت کاهش میزان آی پی بازدید سایت این تبلیغات را برای مدتی حذف نمایید .

برخی وب مستران و مدیران سایت بر این باور هستند که تبلیغات پاپ آپ باعث افت رتبه یا کم شدن سئو سایت مقصد و سایت تبلیغ شونده میشود که این موضوع صحت ندارد . درصورت استفاده از تبلیغات پاپ آپ ، سایت تبلیغ شونده دچار افزایش ترافیک و افزایش بازدید سایت شده که این موضوع میتواند در بهبود رتبه الکسا آن سایت نیز اثر مثبت داشته باشد . همچنین تبلیغات پاپ آپ در برند سازی به منظور بهبود سئو نیز استفاده میشود که میتواند در بعضی موارد خاص به منظور افزایش سئو سایت نیز استفاده شود .

آموزش استفاده از کد پاپ آپ

نمونه کد پاپ آپ در آدرس زیر قرار دارد که به منظور استفاده ازین کد ابتدا کد پاپ آپ را باز کرده سپس بجای behtarinseo.ir آدرس وب سایت مد نظر خود را قرار داده و به صورت فایل popup.js ذخیره کنید ، سپس برای فراخوانی این فایل در سورس سایت خود کد زیر را قرار میدهید :

<script type=”text/javascript” src=”http://example.com/popup.js”></script>

خرید بک لینک به منظور کاهش رتبه الکسا

نوشته پاپ آپ چیست؟ | تاثیر تبلیغات پاپ اپ بر سئو سایت اولین بار در آموزش سئو. پدیدار شد.

بدون شرح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *