گوگل ترندز چیست؟ استفاده از گوگل ترندز بهبود سئو سایت


گوگل ترندز چیست و چه کاربردی دارد ؟

گوگل ترندز” (Google Trends) یک آنالیزگرر تحت وب مربوط به کلمات کلیدی است که شرکت گوگل در سال 2004 آن را راه اندازی کرده است . با استفاده از گوگل ترندز میتوان بررسی کرد که در موقعیت های جغرافیایی و زبان های مختلف ، در یک بازه زمانی خاص بیشترین کوئری ها و درخواست های مرتبط با جستجو کلمات در موتور جستجو گوگل ، مربوط به چه کلید واژه هایی بوده است .

یکی از استفاده های مهم گوگل ترندز ، بررسی همه گیر شدن و رواژ پیدا کردن بعضی موضوعات خاص و یا کمتر شدن و از رده خارج شدن آنها است . در مکان های آکادمیک و دانشگاهی میتوان ازین قابلیت گوگل ترندز به منظور استفاده در انتخاب پایان نامه و یا روند پیشرفت علم در مسیرهای مختلف و هدف گذاری مسیر علمی دانشگاه ها و مراکز آموزشی استفاده نمود .

همچنین با استفاده از گوگل ترندز میتوان در موضوعات اجتماعی و بحث های داغ جوامع مختلف در بازه های زمانی خاص و فهمیدن مسیر مورد انتظار در آینده را پیشبینی کرد .

آموزش استفاده از گوگل ترندز Google Trends

برای استفاده از گوگل ترندز ابتدا در موتور جستجوی گوگل عبارت google trends را جستجو کرده و وارد اولین نتیجه جستجو شوید . سپس در قسمت جستجو میتوانید هر موضوع و عبارت مورد نظر خود را به عنوان کلمه کلیدی وارد نمایید . برای مشخص کردن نتایج و دریافت گزارش بهتر باید تنظیمات لوکیشن و بازه زمانی را مشخص نمایید تا نتایج در حد امکان دقیق باشند .

از ابزار گوگل ترندز میتوان میزان سرچ و ترند کلمات را در جستجو های مختلف گوگل و همینطور یوتیوب که متعلق به شرکت گوگل است ، فهمید و همینطور میتوان میزان سرچ عبارت ها و کلمات کلیدی را نسبت به همدیگر و مقایسه در بازه های زمانی مختلف به صورت یک آمار دقیق استخراج کرد .

استفاده از گوگل ترندز به منظور افزایش سئو سایت

گوگل ترندز ابزاری است که از طریق آن میتوان آمار مربوط به میزان جستجو موضوعات و کلمات کلیدی مرتبط با این موضوعات را شناسایی کرد . برای بسیار از وب مستران ، مدیران سایت و سئو کاران ، گوگل ترندز یک ابزار بسیار کاربردی و برگ برنده برای شناسایی مطالب و محتوایی که نیاز دارند تا در وب سایت خود منتشر کرده و ورودی بیشتری بگیرند است .

در بحث سئو سایت ، افزایش ورودی گوگل و بازدید سایت باعث افزایش سئو سایت شده و میتواند منجر به بهبود رتبه گوگل و کاهش رتبه الکسا سایت نیز شود . به همین دلیل شناسایی موضوعات پرمخاطب و تولید محتوا بر اساس موضوعات و کلمات کلیدی که بروزشده و ترند هستند و بیشترین میزان جستجو را دارند ، میتواند باعث جهش بزرگی در سئو سایت و افزایش بازدید سایت داشته باشد .

نوشته گوگل ترندز چیست؟ استفاده از گوگل ترندز بهبود سئو سایت اولین بار در آموزش سئو. پدیدار شد.

بدون شرح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *