دیجیتال مارکتینگ چیست؟ معرفی روش های بازاریابی آنلاین


دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی اینترنتی چیست؟

امروزه با گسترش تکنولوژی و افزایش تعداد کاربران در سطح اینترنت و همچنین استفاده تقریبا تمام مردم از گوشی های هوشمند جدید ، تبلیغات و ارسال آگهی ها در بستر این رسانه و پلتفرم ها بسیار متداول شده است . “دیجیتال مارکتینگ” روشی است که در آن با استفاده از ابزارهای الکترونیکی و تکنولوژی های جدید سعی درجذب مخاطب و یا انتشار تبلیغات میکنیم.

انواع روش های بازاریابی اینترنتی

بازاریابی اینترنتی” و دیجیتال مارکتینگ به دو نوع کلی تقسیم میشود : در روش اول استفاده از تبلیغاتی است که به صورت گسترده و یا گروهی ارسال و پخش میشود . این نوع تبلیغات که به آن تبلیغات BroadCasting نیز میگویند در واقع باعث پخش شدن تبلیغات و خبر در یک سطح وسیع از جامعه میشود .

بازاریابی و تبلیغات به روش ارسال گروهی اس ام اس و ارسال ایمیل و یا تبلیغات در رسانه های دیجیتال مثل آگهی های تبلیغات تلویزیون این ها تمام از روش بازاریابی دیجیتال و پخش آگهی و تبلیغات در سطح گسترده میباشند . مزیت استفاده از این روش برای تبلیغات برند های شناخته شده و پر استفاده است که باعث میشود در ضمیر ناخداگاه فرد برند محصول گنجانده شود . این نوع تبلیغات هدفمند نبوده و برای دریافت بازدهی باید مدت زمان بسیار طولانی سپری شود .

دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی اینترنتی هدفمند

نوع دیگری از بازاریابی و تبلیغات اینترنتی نیز وجود دارد که کاملا هوشمندانه و بر اساس هدف گذاری انجام میشود . در این روش دیجیتال مارکتینگ بسترهای مناسب برای تبلیغات محصول مشخص از قبل شناسایی و میزان سود و منفعت نسبت به هزینه ارزیابی میشود . درصورتی که میزان درآمد از تبلیغات متناسب با هزینه راه اندازی تبلیغات در این بسترها باشد میتوان در این حوزه ها تبلیغات اینترنتی انجام داد . در زیر انواع روش های دیجیتال مارکتینگ و تبلیغات اینترنتی هدفمند معرفی شده اند :

تبلیغات اینترنتی در شبکه های اجتماعی : شبکه های اجتماعی مثل صفحات اینستاگرام و کانال های تلگرام با توجه به اینکه موضوع و نوع مخاطب این کانال ها قابل مشاهده است و میتوان بر اساس نوع مخاطب فعال در این کانال ها تبلیغات مرتبط با آنها را قرار داد .

تبلیغات اینترنتی از طریق اجاره بنر سایت ها : وب سایت های پربازدید بر اساس نوع موضوع و مطالب سایت و محتوایی که دارند ، دارای کاربران مشخص در حوزه خود هستند . اکثر وب سایت های پربازدید دارای منبع درامد مشخصی از طریق تبلیغات بنری و نمایشی میباشند که بستر مناسبی برای تبلیغات و بهتر دیده شدن است.

تبلیغات اینترنتی از طریق راه اندازی وب سایت : یک سایت با آدرس مشخص و برند مناسب لازمه راه اندازی هر نوع دیجیتال مارکتینگی میباشد . طراحی و راه اندازی سایت با آدرس مشخص برای تبلیغات ازین جهت اهمیت دارد که این وب سایت برای همیشه متعلق به شما خواهد بود و بنابراین پس از تبلیغات گسترده و شناخت کاربران از نام سایت و اطمینان به برند ، وب سایت شما دارای کاربران ثابت و مستقیمی خواهد شد .

تبلیغات اینترنتی برای سایت : پس از طراحی و راه اندازی سایت ، مهم ترین عاملی که باعث بهبود رتبه سایت و افزایش بازدید سایت میگردد ، سئو و بهینه سازی سایت است . یک وب سایت سئو شده و بهینه میتواند در نتایج موتورهای جستجو به ویژه گوگل صعود کند و به میزان بازدید و ورودی بیشتری برسد .

دیجیتال مارکتینگ و تبلیغات گوگل : یکی از مزیت های داشتن وب سایت ، استفاده از کمپین های تبلیغاتی مناسب برای سایت مثل تبلیغات گوگل میباشد . تبلیغات گوگل در واقع همان فرایند سرچ کردن کلمات کلیدی توسط افراد و وارد شدن کاربران به سایت ها میباشد که در تبلیغات گوگل میتوان برای کلمات کلیدی مختلف با توجه به هزینه ای که گوگل مشخص میکند ، وب سایت مورد نظر شما در نتایج جستجو قرار گرفته و ورودی بگیرد . البته تبلیغات گوگل به صورت تبلیغاتی بنری و تبلیغات یوتیوب نیز میباشد که در هنگام راه اندازی کمپین های تبلیغاتی میتوان نوع تبلیغات و هزینه ها را مشخص کرد .

نوشته دیجیتال مارکتینگ چیست؟ معرفی روش های بازاریابی آنلاین اولین بار در آموزش سئو. پدیدار شد.

بدون شرح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *