افزایش بازدید سایت | آموزش روش های افزایش بازدید واقعی گوگل


انواع روش های افزایش بازدید سایت

یکی از چالش های بزرگ توسعه یک وب سایت ، پس از طراحی و انجام سئو و بهینه سازی سایت ، پرمخاطب و پر کاربر کردن سایت است . “افزایش بازدید سایت” اهمیت بسیار ویژه ای برای مدیران وب سایت دارد چون منبع درآمد یک وب سایت بازدیدکننده و کاربران آن سایت هستند .

سایت های مختلف با توجه به موضوع خود ، از سایت های فروشگاهی و فروش محصول گرفته تا وب سایت های تفریحی و سرگرمی هرچقدر بازدید بیشتری به خود جذب کنند باعث کسب درآمد بیشتر و دریافت تبلیغات و فروش بیشتر محصولات و تبلیغات خود خواهند شد .

در فضای وب دو نوع بازدیدکننده وجود دارد : بازدیدکننده هدفمند و بازدیدکننده فیک یا تقلبی

بازدیدکننده هدفمند بر اساس مشاهدات خود به صورت آگاهانه و خواست خود وارد صفحه وب سایت هدف میشود و ازین رو این بازدیدکننده اهمیت بسیار زیادی برای مدیران وب سایت هدف دارد . اما بازدیدکننده فیک و تقلبی به صورت ناخواسته و بدون درخواست خود به سمت صفحه هدف یک سایت فرستاده میشود . هر دویه این بازدیدکننده ها باعث افزایش بازدید سایت میشوند و اگر هدف فقط دریافت بازدید واقعی باشد میتوان برای افزایش بازدید سایت از هر دویه این روش ها استفاده نمود .

اما نوع دیگری از بازدید وجود دارد که کاربر آن ، یک کاربر انسانی نیست و بیشتر ربات یا نرم افزار های افزایش بازدید سایت هستند ، به این نوع روش افزایش بازدید سایت ، افزایش بازدید غیر واقعی با استفاده از ربات میگویند . افزایش بازدید سایت با استفاده از نرم افزار میتواند تماما توسط یک سیستم یا توسط هزاران سیستم مختلف به وسیله نرم افزار هایی و در طول بازه های زمانی مختلف به صورت کرون جاب انجام شود . این نوع بازدید که توسط ربات انجام میشود مزیتی در سئو سایت نداشته و فقط باعث درگیر شدن سرور سایت و حدر رفتن پهنای باند آن میشود که میتواند باعث کند شدن و از دسترس خارج شدن سایت نیز در بعضی موارد گردد .

افزایش بازدید از طریق موتورهای جستجو

موتورهای جستجو که در صدر آنها گوگل قرار دارد مهم ترین منبع دریافت بازدید واقعی برای سایت هستند . درواقع هدفمند ترین روش دریافت بازدید واقعی ، دریافت ورودی از طریق موتورهای جستجو است که این بازدید میتواند از طریق جستجو کلمه های کلیدی مختلف مرتبط با محتوای سایت باشد . غیر از وب سایت ها و اپلیکیشن های مطرح که دارای بازدید مستقیم و کاربر ثابت هستند ، بیش از 90درصد ورودی سایت ها از طریق موتور جستجوگر گوگل میباشد و ازین رو افزایش بازدید گوگل از اهمیت ویژه ای برخوردار است .

در آپدیت های جدید الگوریتم گوگل نتایج تا حد بسیار زیادی بهینه شده و تقریبا تمام افراد پس از جستجو در نتایج صفحه اول گوگل به محتوای مورد نظر خود میرسند . ازین رو در صفحه اول گوگل رقابت بسیار زیادی بین وب سایت ها برای کسب رتبه بهتر و دریافت ورودی گوگل بیشتر وجود دارد . الگوریتم گوگل برای رتبه بندی نتایج جستجو توجه بسیار زیادی به سئو سایت میکند و بر اساس معیار هایی مثل میزان سئو و بهینه سازی سایت ، میزان بک لینک ها ، بهینه بودن محتوا و … نتایج را رتبه بندی میکند .

افزایش بازدید از طریق شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی مختلف در کشورها ، مثل اینستاگرام در ایران دارای مخاطب و بازدیدکننده بسیار زیادی هستند که روزانه مدت زمان بسیار طولانی را در این شبکه ها میگذرانند . به همین دلیل فعالیت و تبلیغات در این پلتفرم ها بسیار زیاد و همه گیر نیز شده است . بازدیدکننده هایی که از طریق شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام وارد پیوندها و صفحات هدف خود میشوند ، اغلب بازدیدکننده واقعی و هدفمند هستند . همچنین امکان تقلب و اسپم در این نوع پلتفرم ها به دلیل بروز شدن روزانه و بهینه تر شدن آنها بسیار کم اتفاق میفتد .

بالابردن بازدید سایت از طریق کانال و صفحات اینستاگرامی بسیار متدوال شده است و تقریبا اکثر وب سایت ها غیر از تولید محتوا در سایت به راه اندازی و تولید محتوا در پیج اینستاگرامی و یا کانال یوتیوب و تلگرام خود نیز روی آورده اند . اما به صورت کلی اگر هدف خرید بازدید اینستاگرام باشد باز هم امکان تقلب و ارسال بازدید اسپم از طریق یک شبکه اجتماعی مثل اینستاگرام نیز وجود دارد .

افزایش بازدید واقعی سایت

همانطور که در بخش اول توضیح داده شد بازدید واقعی به بازدیدی میگویند که یک کاربر انسانی از روی تمایل و به قصد خود وارد وب سایت یا صفحه ای از وب سایت هدف میشود . متداول ترین روش دریافت بازدید واقعی از طریق موتورهای جستجو به ویژه گوگل میباشد که کاربر با استفاده از جستجو و انتخاب نتیجه مورد نظر خود وارد سایت هدف میشود . همینطور دریافت بازدید از طریق شبکه های اجتماعی درصورتی که توسط شخص و کاربر انسانی به صورت هدفمند صورت بگیرد میتواند بازدید سایت را به طور واقعی افزایش دهد .

بعضی از انواع تبلیغات چه تبلیغات در سطح وب باشد مثل تبلیغات گوگل و یا استفاده از تبلیغات بنری که کاربران پس از مشاهده بنر و تبلیغ به قصد کسب اطلاعات بیشتر روی تبلیغ کلیک کرده و وارد سایت هدف میشوند ، این نوع تبلیغات نیز باعث افزایش بازدید واقعی سایت شده و میتواند کاربران فعال را افزایش داده و یا باعث فروش محصول شوند .

در تمامی روش های فوق امکان تقلب و ارسال بازدید فیک از طریق نرم افزارها حتی به صورتی که نحوه برخورد ربات با سایت و رفتارش ، خود را انسان گونه و واقعی جلوه دهد نیز وجود دارد که اغلب موتورهای جستجو ، وب سایت ها و پلتفرم ها در آپدیت های خود تا حد امکان ازین موارد جلوگیری میکنند .

نوشته افزایش بازدید سایت | آموزش روش های افزایش بازدید واقعی گوگل اولین بار در آموزش سئو. پدیدار شد.

بدون شرح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *