برند منشن در سئو، تاثیر آن بر رتبه بندی گوگل


برخی از افراد به کمک برند منشن رتبه خوبی دریافت می‌کنند و برخی دیگر از این استراتژی نتیجه موردنظر شان را به دست نخواهند آورد. حال اینکه چگونه از برند منشن در سئو استفاده کنیم در ادامه به صورت کامل و جامع بررسی خواهیم کرد.

اصولا موتور جستجوی گوگل محدود به وب نیست و در شبکه‌های اجتماعی و سایر پلتفرم‌های فعال در بستر وب جستجو می‌کند. به همین جهت وب مستران از این فرصت استفاده می‌کنند و با این تکنیک سعی در بهبود رتبه خود دارند. دقت کنید که برند منشن در سئو اصول و قاعده دارد و بدون توجه به آن ها نمی‌توانید به نتیجه خوبی دست پیدا کنید. مهمترین راز برند منشن در سئو استمرار می‌باشد. اگر بخواهید در یک بازه زمانی کوتاه صدها برند منشن انجام دهید و منتظر یک نتیجه فوق العاده داشته باشید با رشدی موقتی مواجه خواهید شد.

اما اگر برند منشن را به صورت مستمر در یک بازه زمانی طولانی انجام دهید نتایج واقعی آن را مشاهده خواهید کرد. اگر چه که در دوره آموزش سئو استاد محسن حبیبی به صورت کامل و جامع تکنیک‌های این حوزه را آموزش خواهیم داد. با این حال شما می‌توانید با مطالعه این پست آموزشی به تکنیک‌های برند منشن در سئو دست پیدا کنید. به یاد داشته باشید که جزئیات برند منشن برای گوگل بسیار حائز اهمیت است و اگر حساس کند که به صورت تبلیغاتی و اسپم گونه از برند منشن استفاده می‌کنید نتیجه خاصی در پی نخواهد داشت و نمی‌تواند به رشد شما کمک کند. حتی اگر با این حوزه آشنایی کامل دارید سعی کنید تمامی نکاتی که مطرح می‌شود را تا پایان مورد بررسی قرار دهید.

برند منشن چیست؟ | Brand Mention

برند منشن عبارت است گفتگو در مورد یک برند خاص بدون این که به آن لینک داده شود. برند منشن زمانی برای گوگل باور پذیر است که در سایت‌های مختلف و حوزه‌های مرتبط عنوان گردد. به عنوان مثال اگر سایت شما در حوزه آموزش وردپرس فعالیت می‌کند باید نام برند شما در سایت‌های فروش افزونه، گروه‌های رفع اشکال طراحان سایت و … مطرح گردد. البته که این بخش دارای جزئیاتی می‌باشد که از ادامه به صورت دقیق مورد بررسی قرار خواهیم داد.

برند منشن باید به صورت مستمر صورت گیرد و به گوگل این سیگنال را ارسال کند که سایت ایکس در حوزه خود قوی عمل کرده است. برخی از سئوکاران کم تجربه برای سایت‌هایی که تازه فعالیت خود را شروع کردند و هنوز به لحاظ سئو تکنیکال و سئو داخلی قدرت خوبی ندارند، از تکنیک ” برند منشن در سئو” استفاده می‌کنند که کارایی خاصی نخواهد داشت. چرا که گوگل به ظاهر و عملکرد سایت شما نیز در کنار گفتگوها نگاه می‌کند. اگر گفته می‌شود که سایت ایکس بیشترین ابزار وردپرس را ارائه می‌دهد باید در سایت چندین ابزار قوی وجود داشته باشد. اگر دقت کنید به این موضوع اشاره کردیم که برند منشن باید به صورت غیر تبلیغاتی انجام گردد تا نتیجه مطلوب در پی داشته باشد.

مزایای برند منشن در سئو چیست؟

برند منشن علاوه بر اینکه به کسب بهتر رتبه شما کمک می‌کند اگر به صورت اصولی انجام شود، فروش بسیار بالایی نیز در پی دارد. دقت کنید که قدرت مانور محصولات، کیفیت آن ها نیز در فروش نهایی تاثیر قابل توجهی خواهد داشت. معمولا برند منشن روی سئو به صورت مستقیم و غیر مستقیم تاثیر گذار است که در ادامه به صورت پارامتری به آن ها اشاره خواهیم کرد.

  • افزایش ترافیک ورودی سایت و افزایش جستجوی نام برند در کوتاه مدت
  • افزایش اعتبار برند اصلی و دریافت سیگنال مثبت گوگل از سایت‌های و شبکه‌های تبلیغ کننده
  • افزایش قابل توجه ترافیک سایت به شرطی که محتوای بصری و ویدیویی مناسب در سایت جهت پرزنت محصولات وجود داشته باشد
  • جلب توجه الگوریتم‌های مختلف گوگل و همچنین هوش مصنوعی گوگل به سایت تبلیغ شده

چگونه از برند منشن در سئو استفاده کنیم؟

یکی از سوالات بسیار رایج سئوکاران نحوه استفاده از برند منشن در سئو می‌باشد که در این بخش به صورت کامل و جامع بررسی خواهیم کرد. اما قبل از بررسی لازم است که به یک نکته بسیار مهم اشاره نماییم و آن برند منشن در سایت‌های معتبر می‌باشد. اگر یک سایت خبری کاملا تبلیغاتی شده است و روزانه چندین رپورتاژ اگهی منتشر می‌کند، گزینه خوبی برای برند منشن نخواهد بود. چرا که این سایت از نظر گوگل یک سایت تبلیغاتی است و لینک سازی آن اعتبار چندان بالایی ندارد. اگر نمی‌دانید که چگونه سایت‌های معتبر را پیدا کنید دوره آموزش رپورتاژ اگهی صفر تا صد برترآموز می‌تواند یک انتخاب بسیار عالی برای شروع این حوزه باشد. در ادامه بهترین استراتژی‌های برند منشن در سئو را مورد نقد و بررسی قرار خواهیم داد.

گروه‌های گفت‌وگو محور نسبت به سایر سایت‌ها در اولویت قرار دارند « انتخاب Forums / انجمن مرتبط »

امروزه برخی از سایت‌ها با هدف گفتگو در مورد یک برند یا محصول خاص راه اندازی می‌شوند. به عنوان مثال همه تریدرها با Forex Factory آشنایی دارند. در این سایت علاوه بر تقویم اقتصادی یک فروم حرفه‌ای قرار دارد که تریدرهای مختلف در آن به گفتگو می‌پردازند. آن ها در مورد موسیقی، ابزارهای تکنیکال، روانشناسی ترید و هر چیزی که به ترید ارتباط دارند صحبت می‌کنند. اگر یک سایت در حوزه بازارهای مالی فعالیت می‌کند اولین انتخاب او جهت برند منشن سایت فارکس فکتوری می‌باشد. چرا که این سایت برای گوگل از امتیاز و اعتبار بسیار بالایی برخوردار است.

برخی از سئوکاران کم تجربه سراغ سایت‌های بسیار معروف خود میروند و با استفاده از یک مقاله تبلیغاتی بدون لینک سازی مستقیم سعی در برند منشن در سئو دارد. قطعا این استراتژی می‌تواند به شما در کسب رتبه کمک کند اما اگر به دنبال یک بازخورد بسیار جذاب هستید، باید سراغ سایت‌های گفتگو محور بروید و در آن ها از استراتژی برند منشن را استفاده کنید. در این صورت می‌توانید بازدهی به مراتب بهتری کسب کنید. هرچه ارتباط انجمن‌های مورد نظر با موضوع اصلی بیشتر باشد نتیجه ای که به دست می‌آورید به مراتب جذابتر است.

گروه‌های گفت‌وگو محور نسبت به سایر سایت‌ها در اولویت قرار دارند « انتخاب Forums / انجمن مرتبط »

تولید محتوای باکیفیت در کنار برند منشن

فرض کنید که ما یک سایت بسیار جذاب پیدا کردیم و می‌توانیم محتوای متناسب با سایت خود در آن انتشار دهیم. حال اینکه چگونه سایت خود را پرزنت کنیم که حالت طبیعی داشته باشد باید از متخصص کانتنت مارکتینگ استفاده کنیم. هنر برند منشن در سئو کسب رتبه بدون لینک سازی می‌باشد و این هدف زمانی در دسترس است که گوگل آن را غیرتبلیغاتی تشخیص دهد. اگر بخواهید از یک محتوای هوش مصنوعی استفاده کنید و صرفا در مورد سایت خود صحبت کنید نتیجه جذابی در پی ندارد.

معمولا سئوکاران کم تجربه یک مقاله در سبک “Top 10” نگارش می‌کنند و در آن به مدح ویژگی‌های سایت خود می‌پردازند. در چنین شرایطی گوگل نه تنها به سایت آن ها اهمیت نمی‌دهد بلکه آن رتبه خوبی نیز به سایت آن ها نمی‌دهد. زمانی برند منشن برای سایت شما امتیاز مثبت محسوب می‌شود که در یک مقاله معتبر و خوشنام انتشار یافته باشد. در غیر این صورت نتیجه خوبی در پی نخواهد داشت و این موضوع می‌تواند شما را با چالش‌های بسیار زیادی مواجه سازد.

بر اساس پارامترهای سئو لوکال گزینه استراتژی برند منشن را اجرا کنید

یکی از ابزارهای بسیار کاربردی برند منشن در سئو، Talkwalker Alerts می‌باشد. زمانی که از این ابزار برای بررسی تاثیرات برند منشن در سئو استفاده می‌کنید یکی از پارارمترهایی که در اختیار شما قرار می‌دهد، موفقیت در حوزه جغرافیایی می‌باشد. این ابزار به شما کمک می‌کند که در چه مناطقی بیشتر در مورد شما گفتگو شده است. هر چه این مناطق به لوکیشن تعریف شده سایت نزدیک تر باشد، نتیجه به مراتب بهتری در پی خواهد داشت. به عنوان مثال اگر قرار سایت شما خدماتی در شمال کشور ارائه می‌دهد بهتر است سراغ انجمن و سایت‌هایی بروید که در شمال کشور فعال هستند.

دقت کنید که در این استراتژی اندکی پیچیده است و درک آن نیاز به دانش به روز دارد. شما نمی‌توانید همیشه مخاطبین خود را انتخاب کنید و از آن ها بخواهید که در مورد شما صحبت کنند. به همین دلیل باید محتوای خود را به نحوی شخصی سازی کنید که به صورت خودکار دیگران در مورد شما صحبت کنند. به همین دلیل است که در مورد لوکیشن و سئو لوکال صحبت می‌کنیم. اگر نیاز به اطلاعات تکمیلی در این باره دارید در بخش نظرات به ما اطلاع دهید تا جزئیات بیشتری با شما به اشتراک بگذاریم.

شبکه‌های اجتماعی باید بر اساس اولویت انتخاب گردند

شاید فکر کنید که بهترین شبکه اجتماعی برای برند منشن در سئو، اینستاگرام است. اما اشتباه فکر می‌کنید بهترین شبکه اجتماعی برای برند منشن در سئو، فیسبوک می‌باشد. اگر بخواهید شبکه اجتماعی را بر اساس لوکیشن محل زندگی خود انتخاب کنید با چالش مواجه خواهید شد. اگر بتوانید از شبکه‌های اجتماعی مختلف به صورت همزمان استفاده کنید و فرآیند برند منشن در سئو را به صورت مستمر اجرا کنید نتیجه بسیار خوبی به دست خواهید آورید. اغلب شبکه‌های اجتماعی همچنین پلتفرم‌های پخش ویدیو می‌توانند در انتخاب گزینه مناسب به شما کمک کنند.

به عنوان مثال آپارات و یوتیوب در دسته بندی شبکه‌های اجتماعی قرار نخواهند گرفت اما برند منشن در آن ها نتایج بسیار جذابی در پی دارد. به همین دلیل است که تاکید داریم سراغ روش‌هایی بروید که بازدهی خوبی در کوتاه مدت نتیجه شما می‌کند و سپس این فرآیند را ادامه دهید. در مورد جزئیات برند منشن در سئو می‌توان ساعت‌ها صحبت کرد. هوشمندی شما در این است که شبکه‌های اجتماعی را بر اساس پرسونای مخاطبین خود انتخاب کنید و با آن ها ارتباط برقرار کنید. در این صورت برقراری ارتباط با آن ها نیز ساده‌تر خواهد شد و نتایج به مراتب بهتری در پی خواهد داشت.

استفاده از استراتژی کامنت مارکتینگ

یکی از استراتژی‌ای بسیار جذاب که در چند سال گذشته تاثیرات خارق العاده‌ای به دنبال داشته است، استراتژی کامنت مارکتینگ می‌باشد. اگر از این استراتژی به درستی استفاده کنید می‌توانید بازدهی بسیار خوبی کسب کنید و نتایج خارق العاده به دست آورید. سعی کنید در زیر پست رقبا با استفاده از تکنیک‌های کامنت مارکتینگ توجه گوگل را به خود جلب کنید. البته نکته بسیار مهم که در این بخش باید مدنظر قرار دهید استمرار و همچنین استفاده از چند آیپی متفاوت می‌باشد. به عنوان مثال اگر بخواهید با یک اکانت و آیپی ثابت زیر چندین پست شروع به اظهار نظر کنید و برند منشن انجام دهید، این استراتژی برند منشن در سئو جایگاهی نخواهد داشت.

شما باید سعی کنید با یک برنامه نویس از چندین آیپی و اکانت مختلف استراتژی برند منشن را استفاده کنید. هر چه فرایند کامنت مارکتینگ شما به صورت طبیعی‌تر اجرا گردد نتیجه به مراتب بهتری در پی خواهد داشت. هدف از کامنت مارکتینگ این است که مخاطبین با شما آشنا شوند و گوگل نیز نسبت به شما سیگنال مثبتی دریافت کند. هرچه که استراتژی شما در بخش کامنت مارکتینگ بهتر شود نتیجه به مراتب بهتری در پی خواهد داشت. به شما توصیه می‌کنیم که از این تکنیک به عنوان یک تکنیک رایگان در شبکه‌های اجتماعی مختلف و همچنین پلتفرم‌های پخش ویدیو استفاده کنید.

Using a comment marketing strategy

استفاده از اینفلوئنسرهای خوشنام | ویدیوهای تبلیغاتی کاربردی از محصولات و خدمات

یکی از بهترین استراتژی‌هایی که برای فروش بیشتر استفاده می‌شود، مراجعه به بلاگرهای فعال یک حوزه و دریافت خدمات ویژه از آن ها می‌باشد. دقت کنید که بلاگر مورد نظر باید در شبکه‌های اجتماعی شناخته شده باشد و اگر نام او را داخل گوگل جستجو می‌کنید با محصولات و خدمات حوزه کاری شما نمایش داده شود. نکته بسیار مهمی که برای برند منشن در سئو مدنظر قرار دهید، کامنت مارکتینگ و کپشن نویسی حرفه‌ای است. اگر محتوای شما به صورت حرفه‌ای و تخصصی توسط فرد اجرا نگردد، نتیجه مورد نظر را در پی نخواهد داشت.

اگر قرار است که از بلاگر جهت معرفی محصولات و خدمات خود استفاده کنید، اولا محتوا باید حالت نقد و بررسی داشته باشد و دوما در شبکه‌های اجتماعی مختلف باز نشر شود. هرچه این محتوا بهتر دیده شود، استراتژی برند منشن در سئو بازدهی بهتری در پی خواهد داشت. به همین منظور است که تاکید داریم محتوای تبلیغاتی خود را به نحوی مدیریت کنید که بیشترین بازدید را در پی داشته باشد. محتوای منحصر به فرد باید چندین برند را مورد بررسی قرار دهد و در بین آن ها شما را به عنوان بهترین گزینه معرفی کند. محتوای بلاگرهای اینستاگرامی یا یوتیوبی بهترین فرصت برای مطرح کردن نقاط قوت شما است. هرچه در این بخش قویتر عمل کنید بازدهی به مراتب بهتری خواهید گرفت.

انواع استراتژی‌های برند منشن چیست؟

اصولا استراتژی برند منشن در سئو به صورت ترکیبی و ساده قابل انجام است. اگر پس از کمپین‌های تبلیغاتی استراتژی برند منشن را همزمان با جستجوی کاربران انجام دهید، نتایج به مراتب بهتری دریافت خواهید کرد. چرا که افزایش جستجوی ارگانیک نام سایت شما برای گوگل جذاب است و به آن اعتبار می‌دهد.

برند منشن نام برند به صورت ساده بدون لینک سازی مستقیم و غیر مستقیم

اغلب سئوکاران استراتژی برند منشن در سئو را با استفاده از همین روش انجام می‌دهند. آن ها در شبکه‌های اجتماعی مختلف، انجمن ها، سایت‌ها و دیگر پلتفرم‌های آنلاین به نام سایت خود اشاره می‌کنند و به دنبال چند استراتژی برای دریافت ورودی بیشتر می‌باشند. هرچه خدمات این بخش بهتر انجام شود، بازدهی به مراتب بهتری به دنبال خواهد داشت. این استراتژی اگرچه که ساده است اما باید به صورت غیرمستقیم انجام گردد تا نتیجه بخش باشد. اگر حالت تبلیغاتی داشته باشد و بخواهید نام سایت خود را در چندین فضا تکرار کنید، نتیجه خوبی نخواهید گرفت.

حضور سایت ها و پلتفرم‌های انگلیسی زبان و تبلیغات غیرمستقیم برند

یکی از تکنیک‌های بسیار جذاب برند منشن در سئو که می‌تواند تاثیر قابل توجه در کسب رتبه شما داشته باشد. حضور در سایت‌ها و انجمن‌های انگلیسی زبان مرتبط است. البته این حضور باید به صورت پررنگ باشد و خدمات سایت شما را به بهترین شکل ممکن معرفی کند در غیر این صورت بازدهی خوبی ندارد. به یاد داشته باشید که این روش برای فروش بیشتر نیست، بلکه برای افزایش اعتبار دامنه شما است.

لینک سازی با یک خدمت یا محصول ویژه

برخی مواقع برند منشن در سئو همراه با لینک سازی مستقیم است. در این روش شما یک خدمت یا محصول ممتاز خود را در شبکه‌های اجتماعی یا سایت‌های مختلف معرفی می‌کنید. حتی می‌توانید در برند سازی سایت خود نیز از این تکنیک استفاده کنید، به یاد داشته باشید که لینک سازی باید تحت عنوان معرفی برند و خدمات شما صورت گیرد. اگر بخواهید به صورت مستقیم برند و خدمات خود را معرفی کنید و به عنوان بهترین گزینه حضور پیدا کنید، نتیجه مطلوب را به دست نخواهید آورد. شما می‌توانید حتی روی دسته بندی محصولات خود نیز از این تکنیک استفاده کنید، اما نام برند شما نباید در رپورتاژ اگهی استفاده شود.

سخن پایانی

در این پست آموزشی تمام تلاش خود را به کار بستیم تا ” برند منشن در سئو” بر اساس قوانین 2025 گوگل مورد نقد و بررسی قرار دهیم. برند منشن یکی از تکنیک‌های کاربردی سئو است که به صورت درست انجام گردد، مخاطبین هدف را به سمت سایت شما جذب خواهد کرد. هرچه سایت شما بزرگتر می‌شود تاثیرات برند منشن بیشتر می‌شود و دیگران نیز سعی می‌کنند با استفاده از نام شما کسب رتبه و اعتبار داشته باشند. مهمترین تکنیک برند منشن در سئو انجام آن به صورت غیرمستقیم است تا بیشترین تأثیر را به دنبال داشته باشد.

نوشته برند منشن در سئو، تاثیر آن بر رتبه بندی گوگل اولین بار در برتر آموز. پدیدار شد.

در حال انتقال به منبع اصلی

بدون شرح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *